ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ

Комітет з питань державного будівництва та місцевого самоврядування

 

Протокол засідання № 22

 

18  грудня 2013 року

15 год. 00 хв.

м. Київ

вул. Садова, 3 а, к. 416

 

Голова Комітету Жванія Д.В.

Секретар Комітету Князевич Р.П.

 

Присутні: члени Комітету: Михайленко О.Д., Новак Н.В., Парасків О.Д., Сиротюк О.М.,  Близнюк А.М., Бондаренко В.Д., Буховець О.Ю., Гладій В.І., Дудка О.І., Карташов Є.Г., Добкін Д.М., Кличко В.В., Федорук М.Т.

Відсутні:  Пехов В.А.

 

Відповідальні працівники секретаріату Комітету: Завідувач секретаріату Комітету Малюга А.В., заступники Завідувача секретаріату Комітету Желтова О.М., Данилюк О.А., головні консультанти Гарбуз Ю.П., Дмитрук Л.В., Корнієнко Т.М., Рибак О.Ф., Шкуріна Л.Б., старші консультанти Маковський О.А., Степанян Г.С.

 

Запрошені: Ковалевська Ю.С. - в.о. Голови Національного агентства України з питань державної служби;

Бердніков Є.С. - заступник Голови Державного агентства земельних ресурсів України;

Пітцик М.В. - віце-президент з виконавчої роботи Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України»;

Кравченко В.В. - директор Центру правової допомоги містам Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України», позаштатний консультант Комітету;

Андрійчук Ю.М. - голова секретаріату Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування «Українська асоціація районних та обласних рад».

ПОРЯДОК ДЕННИЙ

 

1.   Про віднесення міста Новгород-Сіверський Новгород-Сіверського району Чернігівської області до категорії міст обласного значення.

2.   Про подання Одеської міської ради Одеської області про призначення позачергових виборів Одеського міського голови.

3.   Про проекти Постанов:

3.1        про призначення позачергових виборів Одеського міського голови (неділя 9 лютого 2014 року) (реєстр. № 3532, н.д. М.Катеринчук);

3.2        про призначення позачергових виборів Одеського міського голови (місто Одеса Одеської області) (неділя 16 лютого 2014 року) (реєстр. № 3532-1, н.д. В.Куренной).

4.   Про проект Закону про внесення зміни до статті 10 Закону України «Про державні нагороди України» (щодо почесного звання «Заслужений працівник дипломатичної служби України») (реєстр. № 3080, КМУ, М.Азаров).

5.   Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення кваліфікації посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад (реєстр. № 3322, КМУ, М.Азаров).

6.   Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вступу на державну службу та службу в органах місцевого самоврядування (реєстр. № 2343а, доопрацьований, н.д. П.Порошенко, Г.Заболотний).

7.   Про проект Закону про почесне звання України «Мати-героїня» реєстр. № 2435, н.д. А.Яценюк, А.Пишний, П.Петренко, Л.Гриневич).

8.   Про проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо статусу депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим та місцевих рад (реєстр. № 2419, н.д. В.Олійник).

9. Про проект Закону про внесення доповнення до розділу VI Бюджетного кодексу України (щодо розмежування складу доходів бюджетів місцевого самоврядування) (реєстр. № 2611, н.д. А.Пономарьов, С.Гордієнко).

10. Про проект Закону про внесення змін до Земельного кодексу України щодо розпорядження землями державної власності (реєстр. №3162, н.д. В.Пилипенко).

11. Про розгляд звернень місцевих рад щодо соціально-економічної ситуації в Україні.

 

***

 

СЛУХАЛИ: Голова Комітету Д.Жванія ознайомив членів Комітету з проектом порядку денного засідання Комітету та запропонував висловити свої зауваження і пропозиції до нього.

Д.Жванія нагадав присутнім, що 16 та 18 грудня Комітет Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування проводив засідання круглого столу на тему: «Політична криза в Україні: парламентські інструменти її подолання»”.

Голова Комітету вказав, що основним завданням круглого столу було обговорення можливих шляхів виходу із ситуації, що склалася в Україні та шляхи подолання політичної кризи, а також напрацювання рекомендацій щодо прийняття рішень органами державної влади.

Також Д.Жванія нагадав присутнім, що у заході брали участь народні депутати України, вчені - конституціоналісти, представники експертного середовища, громадського сектору.

Д.Жванія запропонував включити питання про Рекомендації круглого столу у Комітеті Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування на тему: «Політична криза в Україні: парламентські інструменти її подолання» до порядку денного засідання Комітету.

Пропозицію підтримано одноголосно.

 

Голова Комітету запропонував розглянути проект Закону України «Про державну службу» (реєстр. № 3769), поданий народним депутатом України С.Гриневецьким, яким пропонується відтермінувати набрання чинності Закону України від 17.11.2011 № 4050-VI «Про державну службу» до 1 січня 2015 року.

 

Пропозицію підтримано одноголосно.

Д.Жванія запропонував визначитися шляхом голосування щодо прийняття порядку денного засідання Комітету в цілому з такою послідовністю питань:

1.     Про віднесення міста Новгород-Сіверський Новгород-Сіверського району Чернігівської області до категорії міст обласного значення.

2.     Про подання Одеської міської ради Одеської області про призначення позачергових виборів Одеського міського голови.

3.     Про проекти Постанов:

3.1  про призначення позачергових виборів Одеського міського голови (неділя 9 лютого 2014 року) (реєстр. № 3532, н.д. М.Катеринчук).

3.2  про призначення позачергових виборів Одеського міського голови (місто Одеса Одеської області) (неділя 16 лютого 2014 року) (реєстр. № 3532-1, н.д. В.Куренной).

4.     Про проект Закону про внесення зміни до статті 10 Закону України «Про державні нагороди України» (щодо почесного звання «Заслужений працівник дипломатичної служби України») (реєстр. № 3080, КМУ, М.Азаров).

5.     Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення кваліфікації посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад (реєстр. № 3322, КМУ, М.Азаров).

6.            Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вступу на державну службу та службу в органах місцевого самоврядування (реєстр. № 2343 а, доопрацьований, н.д. П.Порошенко, Г.Заболотний).

7.     Про проект Закону про почесне звання України «Мати-героїня» (реєстр. № 2435, н.д. А.Яценюк, А.Пишний, П.Петренко, Л.Гриневич).

8.     Про проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо статусу депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим та місцевих рад (реєстр. № 2419, н.д. В.Олійник).

9. Про проект Закону України «Про державну службу» (реєстр. № 3769), поданий народним депутатом України С.Гриневецьким.

10. Про проект Закону про внесення доповнення до розділу VI Бюджетного кодексу України (щодо розмежування складу доходів бюджетів місцевого самоврядування) (реєстр. №2 611, А.Пономарьов, С.Гордієнко).

11. Про проект Закону про внесення змін до Земельного кодексу України щодо розпорядження землями державної власності (реєстр. № 3162, н.д. В.Пилипенко).

12. Про розгляд звернень місцевих рад щодо соціально-економічної ситуації в Україні.

13. Про Рекомендації круглого столу у Комітеті Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування на тему: «Політична криза в Україні: парламентські інструменти її подолання».

УХВАЛИЛИ:

Затвердити порядок денний засідання Комітету в цілому.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

1.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань з питань державного будівництва В.Гладія про подання Чернігівської обласної ради щодо віднесення міста Новгород-Сіверський Новгород-Сіверського району Чернігівської області до категорії міст обласного значення.

В.Гладій поінформував, що місто Новгород-Сіверський є адміністративним центром Новгород-Сіверського району, який розташований на півночі Чернігівської області. На сьогоднішній день в місті проживає 13800 осіб. Місто має більш ніж 1000-літню історію. Перші згадки про нього датуються 989 роком. З кінця ХІ ст. – столиця Новгород-Сіверського князівства, до складу якого входили міста Брянськ, Трубчевськ, Курськ, Глухів. З Новгород-Сіверським пов’язані славнозвісні події, які лягли в основу літопису «Слово о полку Ігоревім». Завдяки своїй унікальній історії та збереженню пам’яток археології, архітектури, культури місто включене до системи туристсько-краєзнавчих маршрутів «Намисто Славутича».

Промисловий потенціал міста представлений підприємствами переробної промисловості: ПАТ «Новгород-Сіверський сирзавод», ПАТ «Новгород-Сіверський завод будівельних матеріалів», КП «Новгород-Сіверська бавовняно-ткацька фабрика», працюють підприємства із значним економічним потенціалом ДП «Новгород-Сіверське лісове господарство», ДП «Новгород-Сіверськрайагролісгосп», ТОВ «Новгород-Сіверський Елеватор», ТОВ «Новгород-Сіверський м'ясокомбінат та інші.

На території міста здійснюють свою діяльність 3 банківські установи, 2 ринки, 210 магазинів, 9 закладів громадського харчування, 2 автозаправні станції, митний пост «Новгород-Сіверський». В населеному пункті розвинута мережа медичних, освітніх, соціально-культурних закладів, зокрема, діють центральна районна лікарня, поліклінічне відділення, 6 аптек різної форми власності, 3 дитячі садки, 3 загальноосвітні навчальні заклади, 3 заклади позашкільної освіти, музична школа, медичне училище, дитячо-юнацька спортивна школа, міський стадіон, районний Будинок культури, районна бібліотека, 2 філіали міської бібліотеки, 2 музеї, у тому числі державний музей-заповідник «Слово о полку Ігоревім», на базі міських гімназій працюють філіали Державного Сумського університету та Ніжинського державного педагогічного університету.

В.Гладій вказав, що члени підкомітету вважають, що віднесення міста Новгород-Сіверський до категорії міст обласного значення надасть змогу збільшити надходження до міського бюджету, забезпечити фінансову та економічну самостійність, підвищити інвестиційну привабливість міста, що, в свою чергу, сприятиме розширенню потужностей в основних галузях виробництва, розвиткові туризму.

Він наголосив, що питання про віднесення міста Новгород-Сіверський Новгород-Сіверського району Чернігівської області до категорії міст обласного значення погоджено відповідно до законодавства, розглянуто і схвалено Новгород-Сіверською міською, Новгород-Сіверською районною та Чернігівською обласною радами та підтримано Чернігівською обласною державною адміністрацією.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

УХВАЛИЛИ:

1. Підтримати подання Чернігівської обласної ради щодо віднесення міста Новгород-Сіверський Новгород-Сіверського району Чернігівської області до категорії міст обласного значення та доручити народним депутатам України – членам Комітету розробити та внести на розгляд Верховної Ради України відповідний проект Постанови Верховної Ради України.

2. Рекомендувати Верховній Раді України підтримати подання Чернігівської обласної ради щодо віднесення міста Новгород-Сіверський Новгород-Сіверського району Чернігівської області до категорії міст обласного значення, прийнявши за основу та в цілому відповідний проект Постанови Верховної Ради України.

3. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України під час розгляду цього питання народному депутату України, голові підкомітету з питань державного будівництва В.Гладію.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 14 народних депутатів України, «Утримався» – 1 народний депутат України.

Рішення прийнято.

2.

 

СЛУХАЛИ:  інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та обєднання громадян В.Бондаренка про подання Одеської міської ради Одеської області про призначення позачергових виборів Одеського міського голови у зв’язку з достроковим припиненням повноважень міського голови Костусєва Олексія Олексійовича на підставі пункту 1 частини першої статті 79 Закону України «Про місцеве  самоврядування  в Україні» (звернення з особистою заявою до Одеської міської ради про складання повноважень голови).

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

В.Бондаренко повідомив, що Управління по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування Апарату Верховної Ради України вважає, що за результатами розгляду цього питання доцільно рекомендувати Верховній Раді України призначити позачергові вибори Одеського міського голови.

Під час обговорення члени Комітету взяли до уваги, що відповідно до пункту 30 частини першої статті 85 Конституції України, частини третьої статті 14, частин першої та п’ятої статті 15 Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» позачергові вибори сільських, селищних та міських голів призначаються Верховною Радою України на неділю не пізніш як за 60 днів до дня виборі, Комітет вирішив:

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України призначити позачергові вибори Одеського міського голови (місто Одеса Одеської області) на неділю 30 березня 2014 року, прийнявши відповідну постанову Верховної Ради України.

2.Доручити виступити на пленарному  засіданні Верховної Ради України з цього питання народному депутату України, Голові Комітету Д.Жванії.

Рішення прийнято.

 

3.

3.1

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян В.Бондаренка про проект Постанови про призначення позачергових виборів Одеського міського голови (місто Одеса Одеської області) (реєстр. № 3532), поданий народним депутатом України М.Катеринчуком.

В.Бондаренко вказав, що даним проектом Постанови пропонується призначити позачергові вибори Одеського міського голови на неділю 9 лютого 2014 року у зв’язку з достроковим припиненням повноважень Одеського міського голови О.Костусєва на підставі його звернення з особистою заявою до міської ради про складення повноважень міського голови за власним бажанням (пункт 1 частини першої статті 79 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»).

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

Під час обговорення члени Комітету взяли до уваги, що щойно на своєму засіданні Комітет, керуючись статтею 15 Закону України «Про комітети Верховної Ради України» та статтями 42 і 79 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», в установленому законом порядку розглянув клопотання Одеської міської ради Одеської області про призначення позачергових виборів Одеського міського голови. Зазначене питання було порушено міською радою у зв’язку з достроковим припиненням повноважень Одеського міського голови Костусєва Олексія Олексійовича на підставі вище викладеного.

За наслідками розгляду зазначеного клопотання Комітет ухвалив рішення, яким рекомендував Верховній Раді України призначити позачергові вибори Одеського міського голови на неділю 30 березня 2014 року.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 2 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Постанови про призначення позачергових виборів Одеського міського голови (місто Одеса Одеської області) (реєстр. № 3532), поданий народним депутатом України М.Катеринчуком, за наслідками розгляду в першому читанні відхилити.

2. Доручити виступити від Комітету при розгляді цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народному депутату України, Голові Комітету Д.Жванії.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

3.2

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян В.Бондаренка про проект Постанови про призначення позачергових виборів Одеського міського голови (місто Одеса Одеської області) (реєстр. № 3532-1), поданий народним депутатом України В.Куренним.

В.Бондаренко вказав, що даним проектом Постанови пропонується призначити позачергові вибори Одеського міського голови на неділю 16 лютого 2014 року у зв’язку з достроковим припиненням повноважень міського голови О.Костусєва на підставі його звернення до міської ради з особистою заявою про складення ним повноважень міського голови за власним бажанням (пункт 1 частини першої статті 79 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»).

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

Під час обговорення члени Комітету взяли до уваги, що щойно на своєму засіданні Комітет, керуючись статтею 15 Закону України «Про комітети Верховної Ради України» та статтями 42 і 79 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», в установленому законом порядку розглянув клопотання Одеської міської ради Одеської області про призначення позачергових виборів Одеського міського голови. Зазначене питання було порушено міською радою у зв’язку з достроковим припиненням повноважень Одеського міського голови Костусєва Олексія Олексійовича на підставі вище викладеного.

За наслідками розгляду зазначеного клопотання Комітет ухвалив рішення, яким рекомендував Верховній Раді України призначити позачергові вибори Одеського міського голови на неділю 30 березня 2014 року.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 2 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Постанови про призначення позачергових виборів Одеського міського голови (місто Одеса Одеської області) (реєстр. № 3532-1), поданий народним депутатом України В.Куренним, за наслідками розгляду в першому читанні відхилити.

2. Доручити виступити від Комітету при розгляді цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народному депутату України, Голові Комітету Д.Жванії.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

4.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань державного будівництва В.Гладія про проект Закону України про внесення зміни до статті 10 Закону України «Про державні нагороди України» (реєстр. № 3080), поданий Кабінетом Міністрів України.

В.Гладій вказав, що метою розробки проекту Закону України є стимулювання досягнення працівниками дипломатичної служби високих показників у виконанні поставлених завдань шляхом запровадження нового почесного звання «Заслужений працівник дипломатичної служби України».

Голова підкомітету вказав, що Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України не заперечує проти прийняття цього законопроекту, вважаючи, що за результатами розгляду в першому читанні він може бути прийнятий за основу, але при цьому звертає увагу на недостатнє фінансово-економічне обґрунтування проекту, яке передбачено частиною першою статті 27 Бюджетного кодексу України та частиною третьою статті 91 Регламенту Верховної Ради України для законопроектів, прийняття яких приведе до зміни показників бюджету.

В.Гладій інформував, що підкомітет рекомендує проект Закону України про внесення зміни до статті 10 Закону України «Про державні нагороди України» (реєстр. № 3080) за наслідками розгляду в першому читанні відхилити.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

В.Гладій також вказав, що:

- Комітет з питань правової політики, проаналізувавши даний законопроект на відповідність положенням Конституції України, у своєму висновку зазначає, що він не суперечить положенням Основного Закону України;

- Комітет з питань бюджету за наслідками розгляду законопроекту відзначає, що реалізація його положень матиме вплив на показники бюджету (потребуватиме витрат бюджету, що здійснюватимуться в межах щорічно визначених бюджетних призначень на відповідну мету) і у разі прийняття відповідного закону він може набирати чинності згідно із законодавством;

- Комітет у закордонних справах, розглянувши даний проект Закону, рекомендує його до прийняття Верховною Радою України за основу та в цілому.

Народні обранці взяли до уваги те, що сфера дипломатичної служби як професійної діяльності громадян України, спрямованої на практичну реалізацію зовнішньої політики України, захист національних інтересів України у сфері міжнародних відносин, а також прав та інтересів громадян і юридичних осіб України за кордоном, не включена до переліку галузей та сфер, в яких встановлені відповідні почесні звання.

Є.Карташов вніс пропозицію проект Закону України про внесення зміни до статті 10 Закону України «Про державні нагороди України» з реєстр. № 3080 за наслідками розгляду в першому читанні прийняти за основу.

За спільної згоди Голова Комітету Д.Жванія поставив на голосування пропозицію Є.Карташова.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення зміни до статті 10 Закону України «Про державні нагороди України» (реєстр. № 3080), поданий Кабінетом Міністрів України, за наслідками розгляду в першому читанні прийняти за основу.

2. Доручити виступити від Комітету при розгляді цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народному депутату України, голові підкомітету з питань державного будівництва В.Гладію.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 8 народних депутатів України, «Утримались» – 7 народних депутатів України.

Рішення прийнято.

 

5.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань статусу депутатів місцевих рад та служби в органах місцевого самоврядування О.Буховця про проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення кваліфікації посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад (реєстр. № 3322), поданий Кабінетом Міністрів України.

О.Буховець вказав, що за визначенням суб’єкта права законодавчої ініціативи, метою його прийняття є необхідність удосконалення підвищення кваліфікації та фахової підготовки посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад. З цією метою пропонується внести зміни до законів України «Про політичні партії в Україні» та «Про асоціації органів місцевого самоврядування» щодо надання права політичним партіям і відповідним асоціаціям провадити діяльність з підвищення кваліфікації депутатів місцевих рад, які були обрані за списком політичних партій, та посадових осіб місцевого самоврядування згідно з порядком, установленим законодавством України (за згодою та за рахунок власних коштів).

О.Буховець поінформував членів Комітету про висновок Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, яке в цілому не заперечуючи проти створення якомога більших можливостей для підвищення кваліфікації посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад, але виходячи зі змісту приписів закону вважає, що має функціонувати єдина система підвищення кваліфікації посадових осіб як органів державної влади, так і органів місцевого самоврядування, членів представницьких органів із застосуванням уніфікованих підходів у методології її діяльності. Крім того Головне управління зазначає, що пунктом 4 частини першої статті 14 Закону України «Про асоціації органів місцевого самоврядування» і так передбачено, що ці асоціації відповідно до своїх статутних завдань сприяють підвищенню ефективності підготовки та перепідготовки посадових осіб місцевого самоврядування, підвищенню їх кваліфікації, що дозволяє і в даний час реалізовувати запропоновані у законопроекті завдання. Також управлінням звертається увага на непоодинокі недоліки законопроекту техніко-юридичного характеру.

О.Буховець вказав, що підкомітет погодився із висновками Головного науково-експертного управління і вважає, що за результатом розгляду в першому читанні необхідно направити законопроект на доопрацювання суб’єкту права законодавчої ініціативи.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету, М.Пітцик.

М.Пітцик повідомив, що Всеукраїнська асоціація органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України» наголошує, що запропонована редакція пункту 4 частини першої статті 14 Закону України «Про асоціації органів місцевого самоврядування» не дозволяє чітко визначити джерела фінансування заходів щодо підвищення кваліфікації посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад, що не цілком адекватно узгоджується з відповідними нормами Конституції та законів України. Зважаючи на викладене Асоціація не заперечує проти встановлення законодавчого обов’язку щодо здійснення діяльності з підвищення кваліфікації вказаних категорій працюючих осіб, але лише за умови чіткого визначення в законі джерел фінансування таких заходів з державного чи місцевих бюджетів.

О.Буховець також вказав, що:

- Комітет з питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією на своєму засіданні ухвалив висновок щодо відповідності даного законопроекту вимогам антикорупційного законодавства;

- Комітет з питань правової політики дійшов висновку, що даний законопроект не суперечить положенням Конституції України.

Члени Комітету під час обговорення питання зауважували, що загалом підтримують ідею розширення можливостей для підвищення кваліфікації посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад, проте вважають, що даний законопроект не має відношення до удосконалення цього процесу, що визначено метою законопроекту у пояснювальній записці до нього, а виключно розширює права політичних партій і відповідних асоціацій щодо провадження певної діяльності.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 3 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України, затвердженому Законом України від 10.02.2010 р. № 1861-VІ, проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення кваліфікації посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад (реєстр. №3 322), поданий Кабінетом Міністрів України, за наслідками розгляду в першому читанні повернути суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

2. Визначити співдоповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України, голову підкомітету з питань статусу депутатів місцевих рад та служби в органах місцевого самоврядування О.Буховця.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

6.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань органів виконавчої влади та державної служби А.Близнюка про проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вступу на державну службу та службу в органах місцевого самоврядування (реєстр. № 2343а, доопрацьований), поданий народними депутатами України П.Порошенком, Г.Заболотним.

А.Близнюк вказав, що за визначенням авторів законопроекту метою його прийняття є надання рівних прав доступу працюючих на державній службі або службі в органах місцевого самоврядування до публічної служби шляхом переходу на відповідні посади у цих органах за певних умов без проведення конкурсного відбору, що сприятиме спрощенню переведення на вказані посади зайнятих у публічному секторі громадян України та усуне необхідність проходження спеціальної перевірки, зокрема особами, які вже пройшли таку перевірку.

Таким чином, законопроектом пропонується шляхом внесення змін до:

- Закону України «Про державну службу» 2011 року передбачити можливість призначення на посади державної служби посадових осіб місцевого самоврядування без обов’язкового проведення конкурсу у разі відповідності вимогам до рівня професійної компетентності певних осіб;

- Закону України «Про державну службу» 1993 року передбачити можливість прийняття на державну службу посадових осіб місцевого самоврядування без обов’язкового проведення конкурсу у разі перебування таких осіб у кадровому резерві відповідного державного органу чи після успішного закінчення стажування на відповідній посаді;

 - Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» 2001 року аналогічно передбачити можливість прийняття на службу в органи місцевого самоврядування державних службовців без обов’язкового  проведення конкурсу.

Голова підкомітету зауважив, що Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у своєму висновку на даний законопроект вказує, що згідно із частиною третьою статті 32 Закону України «Про державну службу» № 4050-VI від 17.11.2011 призначення (переведення) державного службовця, який займає посаду ІІ-V груп посад державної служби, на іншу посаду державної служби можливе лише за умови, якщо його було призначено на посаду, яку він займає, за результатами конкурсу (окрім випадків, пов’язаних із скороченням чисельності або штату, реорганізацією або ліквідацією державного органу, органу влади АР Крим або їх апарату). Тому пропозиція щодо запровадження права на зайняття посади державної служби для посадових осіб місцевого самоврядування без обов’язкового проведення конкурсу за умови відповідності вимогам щодо рівня професійної компетентності надасть їм недостатньо виважені переваги порівняно із самими державними службовцями. З огляду на це, на думку управління, потребує вилучення вказана частина третя статті 32 Закону. Також, оскільки у чинному Законі України «Про державну службу» для самих державних службовців не закріплена можливість прийняття на відповідні посади без обов’язкового проведення конкурсу (це регулюється підзаконними актами), потребується передбачення відповідного уточнення в даному Законі. З аналогічних підстав потребує відповідного уточнення щодо зайняття посад посадовими особами місцевого самоврядування без конкурсного відбору і Закон України «Про службу в органах місцевого самоврядування».

А.Близнюк підсумовуючи викладене, вказав, що підкомітет підтримує висновок Головного управління і вважає, що за результатом розгляду в першому читанні законопроект може бути прийнятий за основу.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету, Ю.Ковалевська, М.Пітцик.

М.Пітцик наголосив, що Всеукраїнська асоціація органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України» рекомендує прийняти законопроект за основу за результатами його розгляду у першому читанні.

А.Близнюк також поінформував, що:

- Комітет з питань правової політики дійшов висновку, що даний законопроект не суперечить положенням Конституції України;

-  Комітет з питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією на своєму засіданні ухвалив рішення щодо відповідності законопроекту вимогам антикорупційного законодавства і рекомендує Верховній Раді України прийняти його за основу;

- Комітет з питань бюджету за наслідками розгляду даного питання ухвалив рішення, що законопроект не має впливу на показники бюджету та у разі прийняття може набирати чинності у терміни, визначені його авторами.

Ю.Ковалевська зауважила, що Нацдержслужба України немає зауважень і пропозицій до цього законопроекту.

Під час обговорення члени Комітету наголошували, що вони загалом підтримують ідею даного законопроекту в частині внесення змін до діючих на сьогодні законів України «Про державну службу» та «Про службу в органах місцевого самоврядування» щодо спрощення у певних випадках призначення на посади державної служби посадових осіб місцевого самоврядування і усунення необхідності проходження спеціальної перевірки особами, які вже пройшли таку перевірку, та погоджуються із зауваженнями Головного науково-експертного управління.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України, затвердженому Законом України від 10.02.2010 р. № 1861-VІ, проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вступу на державну службу та службу в органах місцевого самоврядування (реєстр. № 2343а, доопрацьований), поданий народними депутатами України П.Порошенком, Г.Заболотним, за наслідками розгляду в першому читанні прийняти за основу з дорученням Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування підготувати його до другого читання.

2. Визначити співдоповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України, голову підкомітету з питань органів виконавчої влади та державної служби А.Близнюка.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 13 народних депутатів України, «Утримались» – 2 народних депутати України.

Рішення прийнято.

 

7.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань з питань державного будівництва В.Гладія про проект Закону України про почесне звання України «Мати-героїня» (реєстр. № 2435), поданий народними депутатами України А.Яценюком, А.Пишним, П.Петренком, Л.Гриневич.

В.Гладій поінформував, що необхідність прийняття цього проекту Закону, на думку авторів, обумовлена потребою усунення прогалин та недоліків, які суттєво ускладнюють процедуру відзначення державною нагородою – почесним званням «Мати-героїня», а запропоновані зміни спрямовані на вдосконалення окремих положень чинного законодавства про державні нагороди з метою забезпечення об'єктивності, справедливості та оперативності розгляду та вирішення питань щодо присвоєння почесного звання «Мати-героїня», а також виплату одноразової винагороди жінкам, яким вже присвоєно почесне звання «Мати-героїня».

Голова підкомітету вказав, що Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у своєму висновку висловлює ряд зауважень до законопроекту і вважає, що порушені у законопроекті питання значною мірою врегульовані як на законодавчому, так і на підзаконному рівні, що ставить під сумнів доцільність прийняття окремого законодавчого акту.

Також на думку Головного управління законопроект недостатньо узгоджується із Законом України «Про державні нагороди України» в частині визначення підстав для присвоєння почесного звання «Мати-героїня», із Законом України «Про місцеві державні адміністрації» в частині положень законопроекту стосовно участі у нагородному процесі Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської державних адміністрацій, із Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» в частині запропонованої новели про внесення органами місцевого самоврядування клопотання про присвоєння такого почесного звання стосовно особи, яка не працює.

В.Гладій наголосив, що висловлюючи цілу низку інших зауважень, Головне управління не заперечує необхідності вдосконалення нагородного законодавства України, зокрема в частині усунення деяких прогалин, але вважає, що ці питання слід регулювати не прийняттям окремих законів стосовно тих чи інших почесних звань, а шляхом внесення відповідних змін і доповнень до чинного Закону України «Про державні нагороди Україні» і вважає, що даний проект Закону за результатами розгляду в першому читанні доцільно відхилити.

Голова підкомітету поінформував Комітет, що підкомітет з питань державного будівництва не визначився щодо даного законопроекту і пропонує розглянути його на засіданні Комітету.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

Голова підкомітету також вказав, що:

- Комітет з питань бюджету у своєму висновку до законопроекту відзначає, що положення даного проекту Закону не мають впливу на показники бюджету, оскільки на сьогодні видатки на виплату одноразової допомоги жінкам, яким присвоєне почесне звання «Мати-героїня», здійснюються за рахунок та в межах бюджетних призначень, передбачених Міністерству соціальної політики України за бюджетною програмою 2501130 «Одноразові виплати жінкам, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», інвалідам і непрацюючим малозабезпеченим особам та особам, які постраждали від торгівлі людьми». У разі прийняття відповідного закону він може набирати чинності згідно із законодавством. При цьому Комітет з питань бюджету інформує, що Міністерство фінансів України вважає прийняття законопроекту недоцільним, оскільки норми, які передбачаються в законопроекті, достатньо врегульовані законодавчими і нормативно-правовими актами і не потребують додаткового законодавчого врегулювання;

- Комітет з питань Регламенту, депутатської етики та забезпечення діяльності Верховної Ради України, проаналізувавши даний проект Закону на відповідність його оформлення та реєстрації вимогам закону, Регламенту Верховної Ради України та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, у своєму висновку зазначає, що відповідно до частин першої та третьої статті 93 Регламенту даний проект Закону зареєстровано з дотриманням останнього. Водночас Комітет зауважує, що згідно з частиною восьмою статті 90 Регламенту Верховної Ради України у разі реалізації положень поданого законопроекту після його прийняття необхідні зміни до інших законів, які мають викладатися в розділі «Перехідні положення» цього законопроекту або в одночасно внесеному його ініціатором окремому законопроекті. Авторами такі пропозиції не подані.

О.Михайленко, Є.Карташов, Н.Новак висловили думку, що почесне звання «Мати-героїня» має регулюватись окремим спеціальним законом і запропонували підтримати даний законопроект у першому читанні за основу.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про почесне звання України «Мати-героїня» (реєстр. № 2435), поданий народними депутатами України А.Яценюком, А.Пишним, П.Петренком, Л.Гриневич, за наслідками розгляду в першому читанні прийняти за основу.

2. Доручити виступити від Комітету при розгляді цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народному депутату України, голові підкомітету з питань державного будівництва В.Гладію.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 14 народних депутатів України, «Утримався»–1 народний депутат України.

Рішення прийнято.

8.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань статусу депутатів місцевих рад та служби в органах місцевих самоврядування О.Буховця про проект Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо статусу депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим та місцевих рад» (реєстр. № 2419), поданий народним депутатом України В.Олійником.

О.Буховець вказав, що зазначеним законопроектом пропонується внести зміни до законів України «Про статус депутатів місцевих рад» та «Про місцеве самоврядування в Україні», що спрямовані на удосконалення механізму відкликання депутатів місцевих рад.

Голова підкомітету наголосив, що Головне науково - експертне управління Апарату Верховної Ради України у своєму висновку рекомендує за результатами розгляду в першому читанні законопроект відхилити, а підкомітет з питань статусу депутатів місцевих рад та служби в органах місцевих самоврядування підтримує висновок Управління.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України - члени Комітету.

Проаналізувавши положення даного законопроекту, народні депутати України - члени Комітету звернули увагу на те, що законопроектом пропонується процедура, яка ставить реалізацію ініціативи виборців щодо відкликання депутатів місцевих рад у залежність від згоди місцевої ради, а також передбачає можливість дострокового припинення повноважень за рішенням місцевої ради, якщо є звернення місцевої організації партії про відкликання депутата, що суперечить задекларованій ідеї відкликання депутатів виборцями.

Під час дискусії члени Комітету також наголосили, що ні статті 70, 71, ні стаття 141 Конституції України не містять норм, які передбачають імперативний мандат для депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим та місцевих рад чи забороняють його. При цьому члени Комітету зауважили, що назва поданого законопроекту не відповідає змісту його положень, тому що закони України «Про статус депутатів місцевих рад» та «Про місцеве самоврядування в Україні», до яких пропонуються зміни, не поширюються на депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим. Водночас народні депутати України – члени Комітету відзначили, що дана законодавча ініціатива заслуговує на увагу, оскільки її метою є посилення політичної і правової відповідальності депутатів місцевих рад перед своїми виборцями, підвищення ефективності роботи місцевих рад.

О.Буховець також  вказав, що:

- Комітет з питань бюджету у висновку від 20.05.2013 року до законопроекту відмітив, що згаданий законопроект не має впливу на показники бюджету;

- Комітет з питань правової політики, до предмета відання якого належать питання конституційного права, у висновку від 06.06.2013 року зазначає про те, що даний законопроект не суперечить положенням Конституції України.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 2 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо статусу депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим та місцевих рад» (реєстр. № 2419), поданий народним депутатом України В.Олійником, за результатами розгляду законопроекту у першому читанні відхилити.

2. Доручити виступити з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народному депутату України, голові підкомітету з питань статусу депутатів місцевих рад та служби в органах місцевих самоврядування О.Буховцю.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 13 народних депутатів України, «Утримались» – 2 народних депутати України.

Рішення прийнято.

 

9.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань органів виконавчої влади та державної служби А.Близнюка про проект Закону про внесення змін до Закону України «Про державну службу» (реєстр. № 3769), поданий народним депутатом України С.Гриневецьким.

А.Близнюк вказав, що законопроектом пропонується відтермінувати набрання чинності Закону України від 17.11.2011 № 4050-VI «Про державну службу» до 1 січня 2015 року з метою, за визначенням автора даної законодавчої пропозиції, узгодженого та синхронного введення його в дію з новою редакцією Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування», а також передбачення відповідних видатків для реалізації цих законів у Законі України «Про Державний бюджет України на 2015 рік».

Він вказав, що Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України пропонує за результатами розгляду в першому читанні даний проект прийняти за основу. Голова підкомітету повідомив, що підкомітет рекомендує Комітету рекомендувати парламенту проект з реєстр. № 3769 прийняти за основу, а за відсутності до нього зауважень – в цілому.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету, Ю.Ковалевська.

Ю.Ковалевська вказала, що Національне агентство України з питань державної служби підтримує поданий законопроект оскільки для забезпечення цілісної реалізації адміністративної реформи ініційованої Президентом України необхідне одночасне введення в дію нових редакцій Закону України «Про державну службу» та Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування», який не подано на розгляд Верховної Ради України, а також у зв`язку із невизначеністю можливостей Державного бюджету на наступний рік щодо відповідного фінансування оплати праці.

Члени Комітету під час обговорення питання вказали, що погоджуються з наведеною аргументацією, оскільки правове регулювання проходження служби в органах місцевого самоврядування забезпечується певними нормами Закону України «Про державну службу» від 16 грудня 1993 року і введення в дію нової редакції цього Закону за відсутності нової редакції Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» призведе до  розбіжностей і суперечностей у правовому регулюванні суспільних відносин, що складаються в процесі проходження цієї служби.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої та частини другої статті 114 Регламенту Верховної Ради України за наслідками розгляду у першому читанні проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про державну службу» (реєстр. № 3769), поданий народним депутатом України С.Гриневецьким, прийняти за основу, а за відсутності до нього зауважень – в цілому.

2. Визначити співдоповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України, голову підкомітету з питань органів виконавчої влади та державної служби А.Близнюка.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 10 народних депутатів України, «Проти» – 1 народний депутат України, «Утримались» – 4 народних депутати України.

Рішення прийнято.

 

10.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевих бюджетів та комунальної власності О.Дудки про проект Закону України про внесення доповнення до розділу VI Бюджетного кодексу України (щодо розмежування складу доходів бюджетів місцевого самоврядування) (реєстр. № 2611), поданий народними депутатами України А.Пономарьовим та С.Гордієнком.

О.Дудка вказав, що законопроектом пропонується, як виняток, плату за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення (крім плати за користування надрами для видобування нафти, природного газу та газового конденсату), що сплачується на території сіл, їх об’єднань, селищ, міст районного та міст обласного значення пілотних регіонів, реалізація яких передбачена Законом України «Про порядок проведення реформування системи охорони здоров'я у Вінницькій, Дніпропетровській, Донецькій областях та місті Києві», зараховувати у розмірі: 25 відсотків – до обласних бюджетів та 25 відсотків –  до бюджетів районів та бюджетів міст обласного значення.

Голова підкомітету поінформував, що на думку суб’єкта права законодавчої ініціативи, зарахування зазначених платежів лише до складу доходів бюджету Автономної Республіки Крим та обласних бюджетів, що враховуються при визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів, як передбачено вимогами чинного підпункту 4 частини першої статті 66 Бюджетного кодексу України, не є ефективним та не дозволяє забезпечити доступність медичного обслуговування населення в містах та селищах, де безпосередньо відбувається видобування корисних копалин.

О.Дудка повідомив, що Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у своєму висновку в цілому підтримує запропонований механізм додаткового фінансування медичної галузі у пілотних регіонах за рахунок надходжень від плати за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення. Водночас, на думку Головного управління, у поданому законопроекті слід визначити термін дії аналогічний із терміном дії Закону України «Про порядок проведення реформування системи охорони здоров'я у Вінницькій, Дніпропетровській, Донецькій областях та місті Києві», оскільки пропозиції проекту змістовно пов’язані із зазначеним Законом. Крім того, Головне управління зауважило, що для прийняття зваженого рішення щодо проекту слід отримати відповідний висновок Кабінету Міністрів України, в тому числі щодо його впливу на показники бюджету та відповідності законам, що регулюють бюджетні відносини.

О.Дудка повідомив, що члени підкомітету пропонують Комітету за наслідками розгляду в першому читанні прийняти законопроект за основу за наявності позитивного висновку Кабінету Міністрів України.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету, М.Пітцик.

М.Пітцик наголосив, що Всеукраїнська асоціація органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України» пропонує за наслідками розгляду у першому читанні прийняти законопроект за основу, оскільки це компенсує втрати бюджетів міст обласного значення пілотних регіонів від надходжень податку на доходи фізичних осіб, 25 відсотків якого у зв’язку з експериментом на сьогодні зараховується до обласних бюджетів.

УХВАЛИЛИ:

1.  Вважати за доцільне запропонувати Комітету з питань бюджету рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про доповнення до розділу VI Бюджетного кодексу України (щодо розмежування складу доходів бюджетів місцевого самоврядування) (реєстр. № 2611 від 21.03.2013), поданий народними депутатами України А.Пономарьовим та С.Гордієнком, за наслідками розгляду в першому читанні прийняти за основу за наявності позитивного висновку Кабінету Міністрів України.

2. Надіслати цей висновок до Комітету з питань бюджету, визначеного головним з підготовки і опрацювання даного законопроекту.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 13 народних депутатів України, «Утримались» – 2 народних депутати України.

Рішення прийнято.

 

11.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань державного будівництва В.Гладія про проект Закону України про внесення змін до Земельного кодексу України щодо розпорядження землями державної власності (реєстр. № 3162), поданий народним депутатом України В.Пилипенком.

В.Гладій вказав, що за визначенням суб’єкта права законодавчої ініціативи проект розроблений з метою оптимізації розпорядження землями сільськогосподарського призначення, що перебувають у державній власності. Законопроектом пропонується надати повноваження обласним та районним державним адміністраціям розпоряджатися державними землями сільськогосподарського призначення.

Голова підкомітету зауважив, що Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України висловлює ряд зауважень до законопроекту та вважає, що за результатами розгляду у першому читанні законопроект доцільно направити на доопрацювання. В.Гладій вказав, що підкомітет також пропонує направити законопроект з реєстр. № 3162 на доопрацювання суб’єкту права законодавчої ініціативи.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету, Є.Бердніков, М.Пітцик.

М.Пітцик зазначив, що Всеукраїнська асоціація органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України» пропонує за результатами розгляду у першому читанні повернути законопроект суб’єкту законодавчої ініціативи на доопрацювання.

Під час обговорення питання члени Комітету звернули увагу, що внесення зміни до пункту «а» частини першої статті 15-1 Земельного кодексу України надасть повноваження центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин встановлювати межі області, району, міста, району в місті, села і селища, що не відповідатиме положенням статті 85 Конституції України та статті 174 Земельного кодексу України, відповідно до яких рішення про встановлення і зміну меж районів і міст приймається Верховною Радою України, про встановлення і зміну меж сіл, селищ приймається районною радою, про встановлення і зміну меж районів у містах приймається міською радою.

УХВАЛИЛИ:

1. Вважати за доцільне, запропонувати Комітету Верховної Ради України з питань аграрної політики та земельних відносин рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 3 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до Земельного кодексу України щодо розпорядження землями державної власності (реєстр. № 3162), поданий народним депутатом України В.Пилипенком, за наслідками розгляду в першому читанні повернути суб'єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

2. Направити цей висновок Комітету Верховної Ради України з питань аграрної політики та земельних відносин, який визначено головним з підготовки даного законопроекту.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 8 народних депутатів України, «Утримались» – 7 народних депутатів України.

Рішення прийнято.

 

12.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування Є.Карташова про звернення місцевих рад щодо соціально-економічної ситуації в Україні.

Голова підкомітету поінформував Комітет про звернення, що надійшли до Верховної Ради України від органів місцевого самоврядування всіх рівнів, в тому числі з: Автономної Республіки Крим – 4, Вінницької області – 2, Волинської області – 14, Дніпропетровської області – 2, Донецької області – 3, Житомирської області – 2, Івано-Франківської області – 9, Кіровоградської області – 15, Луганської області – 9, Львівської області – 16, Миколаївської області – 2, Одеської області – 2, Полтавської області – 1, Рівненської області – 7, Сумської області – 2, Тернопільської області – 21, Харківської області – 1, Херсонської області – 1, Хмельницької області – 5, Черкаської області – 1, Чернівецької області – 3, Чернігівської області – 1.

Він вказав, що протягом листопада - грудня 2013 року до Комітету надійшло понад 120 звернень місцевих рад, з яких на підтримку, фактично негайного, підписання Угоди України з Європейським Союзом висловилися 83 місцеві ради; на підтримку курсу Президента України та Уряду, збереження громадсько-політичної та соціально-економічної стабільності в Україні висловилося 40 місцевих рад.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України - члени Комітету.

Є.Карташов запропонував, зважаючи на вимоги частини другої статті 19 Конституції України, відповідно до якої органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України,  взяти всі надіслані звернення до відома.

Пропозицію підтримано одноголосно.

 

Голова Комітету Д.Жванія надав доручення секретаріату Комітету продовжувати інформувати членів Комітету про звернення місцевих рад щодо соціально-економічної ситуації в Україні, які надійдуть до Комітету після 18 грудня 2013 року.

13.

СЛУХАЛИ: інформацію Голови Комітету Д.Жванії про Рекомендації круглого столу у Комітеті Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування на тему: «Політична криза в Україні: парламентські інструменти її подолання» (додаються).

Голова Комітету ще раз вказав, що основним завданням круглого столу було обговорення можливих шляхів виходу із ситуації, що склалася в Україні та пошук шляхів подолання політичної кризи, а також напрацювання рекомендацій для  органів державної влади. 

Також Д.Жванія ще раз нагадав присутнім, що у заході 16 та 18 грудня брали участь народні депутати України – представники всіх депутатських фракцій парламенту, вчені - конституціоналісти, представники експертного середовища, громадського сектору.

Голова Комітету наголосив, що під час роботи круглого столу всім без виключення присутнім учасникам було надано можливість оголосити свою позицію та внести пропозиції до проекту Рекомендацій.

Д.Жванія запропонував членам Комітету висловитись щодо проекту Рекомендацій, який поширено серед членів Комітету.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України - члени Комітету.

О.Михайленко запропонувала внести зміни до окремих положень Рекомендацій круглого столу, передбачивши, що Президент України, з огляду на те, що Кабінет Міністрів України не задовільно здійснює покладені на нього Конституцією України повноваження і не усунув серйозних недоліків, на які неодноразово звертала увагу Верховна Рада, грубо порушуючи вимоги статті 85 Конституції України, досі не подав на розгляд і схвалення парламенту Програму своєї діяльності, парафував завідома невигідну для держави угоду про асоційоване членство і вступ України в зону вільної торгівлі з ЄС – має прийняти рішення про відставку Кабінету Міністрів України.

Також Перший Заступник Голови Комітету пропонувала пункт другий у Рекомендаціях круглого столу — Президенту України щодо вжиття заходів для притягнення до відповідальності – доповнити словами «притягнути до кримінальної відповідальності організаторів, провокаторів, безпосередніх виконавців, та осіб, що були причетні до актів вандалізму при знесенні пам’ятника В.Леніну на бульварі Т.Шевченка в м. Києві 8 грудня; встановити відповідальність за захоплення громадських приміщень та установ».

О.Михайленко вказала, що всенародний референдум щодо зовнішньополітичного курсу України є єдиним логічним і безкровним рішенням найгострішої суспільної проблеми в нашій державі та наголосила, що лише шляхом загального голосування, при якому кожен свідомий громадянин зможе висловити свою точку зору щодо майбутнього країни, в даний час можна подолати соціальну напруженість і уникнути подальших вуличних зіткнень. Вона запропонувала доповнити положення Рекомендацій круглого столу пропозицією, що всі доленосні рішення в нашій державі і, в тому числі, питання інтеграції повинні вирішуватися з волі українського народу на всеукраїнському референдумі.

О.Михайленко ще запропонувала доповнити положення Рекомендацій круглого столу рядками, що Президент України, Кабінет Міністрів України та парламент України повинні проаналізувати причини гострої політичної кризи, зробити висновки, запропонувати конкретний план дій, взявши за основу Антикризову програму, розроблену Комуністичною партією України.

Завершуючи свою промову, О.Михайленко як учасник круглого столу вказала, що не всі пропозиції фракції Комуністичної партії України враховані і внесла пропозицію доопрацювати Рекомендації.

Є.Карташов висловив своє бачення щодо соціально-економічної ситуації в Україні з врахуванням міжнародного аспекту, і вказав, що в редакції, яка запропонована, дані Рекомендації круглого столу підтримувати не доцільно.

Н.Новак зазначила, що дані Рекомендації були підготовлені з метою досягнення політичної злагоди в суспільстві і в них містяться пропозиції шляху виходу з кризи. Заступник Голови Комітету наголосила, що Рекомендації круглого столу є зваженими та запропонувала поставити їх на голосування і підтримати.

Д.Жванія нагадав членам Комітету, що учасники круглого столу 16 та 18 грудня обговорили комплекс питань, пов’язаних із причинами гострої політичної кризи в Україні, її розвитком і можливими способами подолання. Голова Комітету повідомив членам Комітету, що учасниками круглого столу у Рекомендаціях вказано, що саме Верховна Рада України у 2004 році на рівні Конституції України змінила форму правління в Україні з президентсько-парламентської на парламентсько-президентську. Однак, Конституційний Суд України своїм Рішенням від 30 вересня 2010 року визнав Закон № 2222-ІV таким, що не відповідає Конституції України у зв’язку з порушенням конституційної процедури його розгляду та прийняття. Д.Жванія наголосив, що лише Верховна Рада України як найвищий орган народного представництва уповноважена вносити зміни до Конституції України шляхом прийняття відповідного Закону України, а відновлення за Рішенням КСУ чинності тексту Конституції України 1996 року поставило під сумнів легітимність діючих інститутів державної влади. Голова Комітету вказав, що учасниками круглого столу запропоновані доречні та своєчасні Рекомендації органам влади, місцевого самоврядування, політичним силам та громадянам для пошуку шляхів виходу із кризи.

Голова Комітету також наголосив, що учасники круглого столу дійшли спільної згоди та вилучили із Рекомендацій круглого столу положення, що стосуються розробки законопроекту та запровадження на парламентських виборах пропорційної системи з відкритими списками.

Д.Жванія ознайомив присутніх із власною позицією щодо ситуації в Україні, вказав, що саме парламент України повинен бути дискусійним «майданчиком» і платформою для пошуку взаємопорозуміння.

А.Близнюк запропонував додатково обговорити дані Рекомендації, вказав, що дані напрацювання можуть бути «базою» і до них будуть надані пропозиції. Голова підкомітету з питань органів виконавчої влади та державної служби озвучив пропозицію: остаточно не визначатись щодо Рекомендацій круглого столу на засіданні Комітету 18 грудня і розглянути їх або через тиждень, або 20 грудня, або 19 грудня на засіданні Комітету. Також А.Близнюк вказав, що члени Комітету - представники депутатської фракції «ПАРТІЇ РЕГІОНІВ» відкликають свої голоси з цього питання.

Підсумовуючи обговорення, Голова Комітету Д.Жванія вніс пропозицію підтримати Рекомендації круглого столу, що були поширені серед членів Комітету, та поставив її на голосування.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 8 народних депутатів України, «Не брали участі в голосуванні» – 7 народних депутатів України.

 

Пропозицію підтримано.

ПИТАННЯ ПОРЯДКУ ДЕННОГО,

ЯКІ РОЗГЛЯНУЛИ НА ЗАСІДАННІ КОМІТЕТУ

18.12.2013 року

 

1. Про віднесення міста Новгород-Сіверський Новгород-Сіверського району Чернігівської області до категорії міст обласного значення.

2. Про подання Одеської міської ради Одеської області про призначення позачергових виборів Одеського міського голови.

3. Про проекти Постанов:

3.1 про призначення позачергових виборів Одеського міського голови (неділя 9 лютого 2014 року) (реєстр. № 3532, н.д. М.Катеринчук);

3.2 про призначення позачергових виборів Одеського міського голови (місто Одеса Одеської області) (неділя 16 лютого 2014 року) (реєстр. № 3532-1, н.д. В.Куренной).

4. Про проект Закону про внесення зміни до статті 10 Закону України «Про державні нагороди України» (щодо почесного звання «Заслужений працівник дипломатичної служби України») (реєстр. № 3080, КМУ, М.Азаров).

5. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення кваліфікації посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад (реєстр. № 3322, КМУ, М.Азаров).

6. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вступу на державну службу та службу в органах місцевого самоврядування (реєстр. № 2343а, доопрацьований, н.д. П.Порошенко, Г.Заболотний).

7. Про проект Закону про почесне звання України «Мати-героїня» (реєстр. № 2435, н.д. А.Яценюк, А.Пишний, П.Петренко, Л.Гриневич).

8. Про проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо статусу депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим та місцевих рад (реєстр. № 2419, н.д. В.Олійник).

9. Про проект Закону про внесення змін до Закону України «Про державну службу» (реєстр. № 3769, н.д. С.Гриневецький).

10. Про проект Закону про внесення доповнення до розділу VI Бюджетного кодексу України (щодо розмежування складу доходів бюджетів місцевого самоврядування) (реєстр. № 2611, А.Пономарьов, С.Гордієнко).

11. Про проект Закону про внесення змін до Земельного кодексу України щодо розпорядження землями державної власності (реєстр. № 3162, н.д. В.Пилипенко).

12. Про розгляд звернень місцевих рад щодо соціально-економічної ситуації в Україні.

13. Про Рекомендації круглого столу у Комітеті Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування на тему: «Політична криза в Україні: парламентські інструменти її подолання».

 

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“3 сесія 7 скликання ”

03 грудня 2014 15:06
03 грудня 2014 15:06
03 грудня 2014 15:05
03 грудня 2014 15:04
03 грудня 2014 15:02
03 грудня 2014 15:02
03 грудня 2014 15:01
03 грудня 2014 14:59
03 грудня 2014 14:58
03 грудня 2014 14:57